سئو باز وب

بهترین سئو باز در ایران

سئو باز وب

بهترین سئو باز در ایران

سئو بازی را به ما بسپارید و در رتبه 1 گوگل قرار بگیرید

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

محتوا نویسی

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۶:۱۸ ب.ظ

محتوا نویسی
مقدمه
امروزه مشاغل زیادی در بستر اینترنت پدید آمده اند. اگر توجه کرده باشید در چند سال اخیر تولید محتوا جز مشاغل پرطرفدار بوده که در بستر اینترنت انجام می گرفته است. تولید محتوا شامل بخش های متنوعی می شود و هر فرد متخصص می تواند در یکی از زیر شاخه های آن مشغول به کار شود. در حال حاضر افراد در برخی از کلاس های آموزشی حضور پیدا می کنند تا کار تولید محتوا در فضای مجازی را آموزش ببینند و وارد این کسب و کار شوند. یکی از زیر شاخه های تولید محتوا در فضای مجازی محتوا نویسی می باشد. این شغل پرطرفدار و پر درآمد چند سالی است که بسیار باب شده و افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحات مفید و مختصری را در خصوص محتوا نویسی، مزایای آن و موارد از این قبیل خدمت شما عزیزان ارائه نماییم، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.


محتوا نویسی چیست؟


در حال حاضر مشاغل زیادی پدید آمده اند که در بستر فضای مجازی و اینترنت انجام می شوند. یکی از این مشاغل محتوا نویسی می باشد. افراد برای اینکه بتوانند در این شغل پر درآمد مشغول به کار شوند می بایست در برخی کلاس های آموزشی شرکت کنند.
محتوا نویسی همانطور که از نامش پیداست به نویسندگی در فضای مجازی گفته می شود. حال این نویسندگی می تواند شامل موارد مختلفی شود. برای مثال فردی که برای سایت خود محتوای متنی تولید می کند یک محتوا نویس است و در حال انجام این شغل می باشد.
اما نویسندگی محتوا تنها به تولید محتوای سایت خلاصه نمی شود، امروزه تولید محتوای متنی در کانال و گروه های تلگرام واتساپ،پیج های اینستاگرام و ...همگی جز زیر شاخه های شغل نویسنگی محتوا به حساب می آیند.

تولید محتوا


بازار کار این شغل پر طرفدار بسیار داغ است و افراد زیادی تمایل به فعالیت در این زمینه دارند. در حال حاضر شرکت های بسیار زیادی در ایران به کارآفرینی در این حوزه پرداخته اند. این شرکت ها از کسانی که نیاز به محتوای متنی برای سایت یا صفحات خود در فضای مجازی دارند سفارش کار می گیرند.
سپس محتوا نویسانی را استخدام می کنند تا این سفارش ها را آماده کنند. در نتیجه می توان گفت محتوا نویسی یکی از بهترین مشاغل در بستر وب می باشد که می تواند افراد را به سود و درآمد بالایی برساند.

تاریخچه شغل محتوا نویسی


تولید محتوا متنی که اکنون در تمام کشور های جهان به عنوان یک شغل پر سود به حساب می آید تاریخچه بلند مدتی ندارد. اگر بخواهیم در زمان سفر کنیم و تاریخچه محتوانویسی را جستجو کنیم خواهیم دید که در درجه اول دانشمندان، مورخان و ...اقدام به نوشتن کتاب می نمودند.
این کار در آن زمان یک شغل به حساب نمی آمد و جنبه معنوی داشت ولی نوشتن کتاب نیز شیوه دیگری از تولید محتوای متنی بود که در قدیم انجام می شد. در سال های بعد تولید محتوای متنی در مجله و روزنامه انجام می شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. اما رفته رفته این شغل سر از فضای تلویزیون و رادیو درآورد و در این رسانه ها نیز محتوای متنی برای خواندن اخبار، گزارشات و ...تولید می شد.
با آمدن کامپیوتر شغل محتوا نویسی در بستر اینترنت و فضای مجازی شکل گرفت و هم اکنون به صورت حرفه ای در حال انجام است. نویسندگی محتوا در فضای اینترنت ابتدا در اروپا پدید آمد و اکنون بعد از گذشت سال ها در کشور ما نیز به صورت حرفه ای و جدی تر دنبال می شود. عمر شغل نویسندگی محتوا در کشور های دیگر بیش از ۲۰ تا ۳۰سال تخمین خورده است.

محتوا نویسی


اما در کشور ما در ۱۰سال اخیر نویسندگی وب و فضای مجازی بسیار باب شده است. در نتیجه می توان گفت که این شغل پر درآمد عمر زیادی نداشته و تاریخچه آن طولانی مدت نیست. اما اگر بخواهیم آینده این شغل را پیش بینی کنیم می بایست بگوییم محتوا نویسی در سال های بعد جز ده شغل برتر در جهان به حساب می آید و جز پر درآمد ترین مشاغل خواهد بود.
کسانی که هم اکنون در این حوزه مشغول به کار هستند پیش بینی کرده اند که این کار سال ها بازار داغی خواهد داشت و آینده بسیار مطلوبی دارد.

اصول محتوا نویسی چیست؟


محتوا نویسی نیز مانند هر شغل دیگری نیاز به رعایت برخی اصول دارد. این اصول به نویسندگان کمک می کنند که محتوای بهتری در فضای مجازی تولید کنند و به نویسنده ای متخصص و کاردان تبدیل شوند.
اصول نویسندگی محتوا قواعد چندان سختی نیستند و اگر نویسنده مدتی آن ها را رعایت کند به راحتی محتوای جذاب و کارآمد تولید خواهد کرد. در زیر چند مورد از مهم ترین اصول‌ نویسندگی محتوا را ذکر کرده ایم:


• یونیک بودن محتوا


یکی از مهم ترین اصول تولید محتوا متنی یونیک بودن محتوا است. محتوایی که شما تولید می کنید به هیچ عنوان نباید از سایت ها و منابع دیگر در بستر اینترنت کپی شده باشد. در واقع محتوای تولید شده باید اثری باشد که خودتان آن را نگارش کرده اید اما می توانید از منابع دیگر نکته برداری کنید. نویسنده برای تولید محتوا یونیک و دسته اول می بایست ابتدا چندین منبع را مطالعه کند و سپس آن منابع را به طور کامل کنار بگذارد. حال می بایست با نکاتی که از خواندن منابع متوجه شده است شروع به تولید محتوای یونیک کند.


• جذاب بودن محتوا


محتوای متنی تولید شده توسط نویسنده می بایست بسیار جذاب باشد و خواننده را ترغیب به خواندن کند. برای نوشتن یک محتوای جذاب می بایست از کلمات زیبای فارسی در متن استفاده کرد و از پرداختن به مسائل حاشیه ای خودداری ‌کرد. همچنین جملات باید خوانا و روان بوده و غلط املایی نداشته باشند.
• استفاده از تصاویر مناسب
نویسنده می بایست در هر هزار کلمه سه تصویر قرار دهد. تصاویر می بایست با کیفیت و جذاب باشند و با متن نیز ارتباط داشته باشند.
• رعایت اصول سئو
اگر نویسنده برای سایت و اینستاگرام محتوای متنی تولید کند رعایت اصول سئو الزامی است. این اصول شامل مواردی مثل چگالی کلمه کلیدی، پاراگراف بندی مناسب و ...می باشند که می بایست برای آموختن آن ها در برخی دوره های آموزشی محتوا نویسی شرکت کرد.

درآمد شغل محتوانویسی چقدر است؟


نویسندگی محتوا یکی از پر درآمد ترین مشاغل در کشور می باشد و سود نسبتا خوبی دارد. حال برخی از افراد دوست دارند بدانند که در آمد این شغل پرطرفدار دقیقا چقدر است. در این باره می بایست بگوییم که نمی توان هیچ درآمد مشخصی را برای این کار در نظر گرفت.
درآمد تولید محتوای متنی با توجه به میزان تخصص نویسنده تعیین می شود و نویسندگانی که در این کار تخصص خوبی دارند معمولا درآمد بسیار خوبی به دست می آورند. نکته مهم تر این است که درآمد این شغل بستگی به زمان و سرعت کار شما دارد.
این شغل هیچ سقف و محدودیتی ندارد و شما می توانید هر چقدر که بخواهید محتوا بنویسید. اگر سرعت کارتان نسبتا بالا باشد و وقت زیادی در روز را برای انجام این کار صرف کنید مسلما درآمد خوبی کسب خواهید کرد.

محتوا نویس سایت


اگر از جمله افرادی هستید که قصد دارید به تازگی شغل محتوا نویسی را آغاز کنید و می خواهید درآمد زیادی کسب کنید پیشنهاد می شود که ابتدا در دوره های آموزشی این کار شرکت کنید. توجه داشته باشید که بدون تخصص کافی نمی توانید در این کار موفق شوید و درآمد خوبی کسب کنید.
در نهایت بهتر است ابتدا آموزش اصولی ببینید، سطح کار خود را ارتقاع دهید و سپس در شرکت ها استخدام شوید و فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز کنید.


شرکت در کلاس های آموزشی محتوا نویسی


برای شروع به کار در حوزه نویسندگی محتوا در بستر فضای مجازی قبل از هر کاری می بایست در کلاس های آموزشی شرکت کنید. شرکت ها و موسسات زیادی به آموزش این شغل می پردازند و شما می توانید به راحتی در این دوره ها شرکت کنید.
اما نکته حائز اهمیت این است که برای آموزش این شغل باید به مراکز معتبر و اساتید خبره رجوع کنید. در واقع هر فردی نمی تواند محتوا نویسی را به درستی به شما آموزش دهد. در انتخاب استاد و مربی برای آموزش این شغل حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید:


• با سابقه بودن


مربی شما می بایست دارای بیش از چند سال سابقه در این حوزه باشد و تجربه زیادی داشته باشد. افرادی که در حوزه نویسندگی محتوا سابقه زیادی ندارند نمی توانند این کار را به خوبی آموزش دهند زیرا خودشان هم تجربه کافی ندارند.
• نمونه کار عالی
قبل از شرکت در کلاس های آموزشی حتما از استاد مورد نظرتان بخواهید که بهترین نمونه کار های خود را که در بستر اینترنت و فضای مجازی انجام داده است نشانتان دهد. نمونه کار فردی که قرار است این شغل را به شما آموزش دهد می بایست بسیار قوی و موثر باشد.


• معتبر بودن در بازار


موسسه و استادی که شما برای آموزش محتوا نویسی به او رجوع می کنید می بایست اعتبار زیادی در بازار داشته باشد. معتبر بودن استاد شما این اطمینان را می دهد که به خوبی در کنار او نویسندگی محتوا را یاد خواهید گرفت.

مزایای شغل محتوا نویسی


شغل نویسندگی محتوا مزایای زیادی را برای افراد به دنبال خواهد داشت و همین دلیل باعث شده است که افراد زیادی به سمت آن جذب شوند‌. در واقع محتوا نویسی در لیست ده شغل برتر جهان قرار دارد و این نشان از منحصر به فرد بودن این رشته شغلی است.
در زیر چند مورد از مهم ترین مزایای این شغل جذاب را نام برده ایم:
• امنیت شغلی
نویسندگی محتوا جز مشاغلی است که امنیت زیادی دارد و امکان ندارد برای یک نویسنده متخصص و کاربلد کاری وجود نداشته باشد.


• درآمد بالا


درآمد محتوا نویسی نسبت به مشاغل مختلف دیگر بسیار بالاتر است و اگر برای انجام آن وقت بگذارید به درآمد بالایی خواهید رسید.
• ساعت کاری دلخواه
شغل نویسندگی محتوا ساعت کاری مشخصی ندارد و اگر فرد تمایل داشته باشد می تواند در هر ساعتی این کار را انجام دهد. البته اگر به صورت حضوری در شرکت ها مشغول به کار شوید می بایست سر ساعتی که کارفرما تعیین می کند در محل کار خود حاضر شوید. در این مورد نیز اگر میزان کار خواسته شده را انجام دهید می توانید شرکت را ترک کنید و این کاملا بستگی به سرعت کار خودتان دارد.


• امکان دورکاری


از سال های پیش تا کنون برای نویسندگان محتوا امکان دورکاری وجود داشت. در حال حاضر نیز اگر نویسنده به کار خود تسلط داشته باشد امکان اینکه بتواند به صورت دورکار استخدام شود بسیار زیاد است.
• یادگیری آسان
یکی دیگر از مزایای محتوا نویسی یادگیری آسان است. شما می بایست برای آموزش نویسندگی محتوا وقت بگذارید اما اگر دقت داشته باشید به راحتی می توانید آن را آموزش ببینید. در نتیجه یادگیری این کار بسیار ساده و آسان است و فقط نیاز به کمی دقت دارد.

مهارت های مهم در محتوا نویسی


این درست است که شما برای شغل محتوا نویسی در فضای اینترنت تنها به عنوان ‌کسی که متن را نگارش می کند فعالیت می کنید، اما نیاز دارید که مهارت های مهم دیگری را نیز برای ارتقا تخصص خود در این شغل بیاموزید. به طور کلی شما می بایست سه مهارت مهم را بیاموزید و از آن ها در نوشتن متون و تولید محتوای جذاب استفاده کنید.
این سه مهارت مهم در زیر شرح داده شده است:


• فتوشاپ


شما می بایست برای متون خود برخی تصاویر را بارگذاری کنید. پس بهتر است برای ویرایش این تصاویر هنر فتوشاپ را یاد بگیرید و از آن در انجام این کار بهره ببرید.
• تایپ ده انگشتی
تایپ ده انگشتی برای محتوا نویسی مهارتی الزامی نیست اما اگر بتوانید با هر ده انگشت خود تایپ کنید مسلما سرعت کارتان دو برابر خواهد شد. این یعنی شما می توانید در مدت زمان کم محتوای متنی بیشتری تولید کنید و درآمد خود را افزایش دهید.


• تسلط بر وردپرس


محتوای متنی تولید شده توسط شما می بایست منتشر شود. برای این کار شما می بایست کار با سیستم ورد پرس را یاد بگیرید. در واقع اکثر سفارشاتی که دریافت می کنید برای انجام به استفاده از این مهارت نیاز خواهند داشت و می توانید در مدت زمان کوتاهی آن را آموزش ببینید.

کلام آخر
از توضیحات بالا نتیجه گیری می کنیم که تولید محتوای متنی یکی از بهترین مشاغلی است که می تواند ما را به درآمد خوبی برساند. این شغل نیاز به یادگیری مهارت های زیادی دارد. محتوا نویسی یکی از ده شغل برتر در جهان می باشد و متخصصین زیادی در این زمینه فعالیت می کنند.
همچنین محتوا نویسی مزایای زیادی همچون امکان دورکاری، درآمد بالا، امنیت زیاد و ... را برای افراد به همراه خواهد داشت.

 

  • سعید ابراهیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی