سئو باز وب

بهترین سئو باز در ایران

سئو باز وب

بهترین سئو باز در ایران

سئو بازی را به ما بسپارید و در رتبه 1 گوگل قرار بگیرید

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آموزش سئو

دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۰۹:۰۱ ب.ظ

سئو : امروزه فعالیت در بستر وب بخش مهمی از امور تجاری شرکت ها، موسسات و حتی افرادی که صاحب فروشگاه های مختلف هستند شده است. در حال حاضر یکی از راه های دیده شدن یک مجموعه و فروش محصولات آن تاسیس و راه اندازی سایت می باشد. اما راه اندازی سایت به تنهایی نمی تواند افراد را به هدف دلخواه برساند و برای دیده شدن می بایست برخی اصول نیز رعایت شوند. یکی از اصولی که می بایست پس از راه اندازی سایت به آن پرداخت تولید محتوای سئو شده است. اکثر افرادی که می خواهند سایت آن ها بازدید بیشتری داشته باشد و کسب کار خود را پر رونق تر کنند به شرکت در دوره های آموزش سئو می پردازند. در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص سئو و قواعد آن توضیحات مفیدی را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم، تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید.


سئو چیست؟


همه افرادی دارای سایت هستند و برای تولید محتوای آن از الگو های سئو بهره می گیرند. حال سوال اینجاست که سئو یعنی چه و چگونه باید محتواهایی با این الگو تولید کنیم؟ در پاسخ به این سوال می بایست بگوییم مفهوم این واژه به معنای بهینه سازی سایت شما می باشد.
در واقع فرایندی که شما برای بهینه سازی سایت خود طی می کنید را سئو می نامند و هر فرد برای اینکه بتواند این فرایند را به انجام برساند باید در دوره های آموزشی بهینه سازی سایت شرکت کند. اگر شما فرایند بهینه سازی سایت خود را که با نام سئو شناخته می شود انجام دهید سایت شما در بیشترین نتایج جستجوی کاربران قرار خواهد گرفت.

آموزش سئو


این به این معناست که اگر کاربری کلمه ای را در گوگل سرچ کند موتور های جستجو سایت شما را برای او به نمایش در می آورند. در نتیجه کاربر برای یافتن مطلبی که می خواهد وارد سایتتان می شود و بازدید سایت شما روز به روز بالاتر خواهد رفت. بهینه سازی سایت به سه قسمت کلی تقسیم بندی می شود.
این سه قسمت شامل سئوی داخلی سایت، خارجی و فنی می شوند که می بایست افراد همه آن ها را به درستی انجام دهند. پس نتیجه گیری می کنیم که طی نمودن فرایند بهینه سازی سایت و قرار گرفتن در نتایج جستوجوی گوگل امری الزامی است و تمام صاحبان سایت ها باید به آن توجه کنند تا بتوانند سایت پر بازدیدی داشته باشند.

تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت


علم پر کاربرد بهینه سازی سایت که با نام سئو شناخته می شود تاریخچه دراز مدتی ندارد و چیز زیادی از عمر آن نمی گذرد. در سال ۱۹۹۰میلادی مدیران برترین سایت های دنیا در آن زمان علم بهینه سازی سایت را اختراع نمودند. آن ها پیش از این برای اینکه در موتور های جستجو قرار بگیرند فرایند بسیار طولانی و پیچیده ای را طی می کردند.
این فرایند علاوه بر اینکه پیچیدگی زیادی داشت در برخی موارد نتیجه خوبی نیز نداشت. از این رو مدیران این سایت ها در دهه ۹۰میلادی تصمیم گرفتند که از علم سئو برای این کار استفاده کند‌.


علم بهینه سازی سایت در همان سال به جهان معرفی شد و رفته رفته میان تمامی مدیران سایت ها به رسمیت شناخته شد. این علم پیچیده و پر کاربرد نقش مهمی در فروش محصولات شرکت ها ایفا می کرد و در گذر زمان سایت های ایرانی نیز از آن استفاده کردند‌.
امروزه تمام سایت ها از قوانین بهینه سازی سایت برای ارتقا آن استفاده می کنند و تا به حال این علم نتایج بسیار خوبی بر روی تمامی سایت ها داشته است. پس از اینکه علم بهینه سازی در ایران شناخته شد افراد زیادی برای آموزش این علم اقدام نمودند.
در حال حاضر شرکت های زیادی در سراسر کشور این علم را به علاقه مندان آموزش می دهند. در جهان امروز افراد زیادی در این زمینه تخصص دارند و محتواهایی را نگارش می کنند که موتور های جستجو به خوبی آن ها را درک خواهند کرد.
در واقع این مسئله نشان می دهد که نسبت به بیست سال قبل این علم با تحولاتی روبرو شده است و توانسته به پیشرفت سایت ها بسیار کمک کند. جالب است بدانید علم بهینه سازی سایت که اکنون همه ما از آن استفاده می کنیم با علمی که در دهه ۹۰میلادی استفاده می شد کاملا متفاوت است و دچار تغییرات زیادی شده است.

چگونه یک محتوای سئو شده تولید کنیم؟


همه مدیران سایت ها برای پر بازدید کردن سایت خود می بایست برای آن محتوا تولید کنند. تولید محتوای سایت می بایست بر اساس مفاهیم سئو انجام گیرد. این یعنی شما می بایست عمل بهینه سازی سایت را بیاموزید و مقاله را با رعایت اصول سئو بنویسید.
تولید چنین محتوایی نیاز به صبر و حوصله و همچنین دقت فراوان دارد. برای تولید محتوا با این اصول و انجام بهینه سازی سایت می بایست مراحل را به درستی پیش ببرید.
اگر می خواهید یک محتوای دسته اول و قوی برای بهینه سازی سایت خود با رعایت اصول سئو تولید کنید می بایست مراحل زیر را به دقت انجام دهید:
• ابتدا کلمه ای را که قرار است در خصوص آن محتوا تولید کنید در گوگل سرچ کنید و سپس کلمات کلیدی را بیابید.
• سپس منابعی که خواندید را کاملا ببندید و شروع به تولید متن کنید. برای تولید متن ابتدا یک مقدمه بگذارید و در آن در خصوص موضوعی که قرار است بنویسید توضیحاتی ارائه کنید. در بند اول مقدمه حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید.

آموزش سئوکار


• در مرحله بعد می بایست از کلمات مترادف در بدنه محتوا و در تمامی زیر شاخه های آن استفاده کنید. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما لوازم آرایشی باشد کلمات مترادفتان که باید در زیر شاخه های محتوا به کار ببرید انواع لوازم آرایش، قیمت آن و ...خواهند بود.
• محتوایی که می نویسید بهتر است بلند باشد و لینک دهی آن به محتواهای مشابه سایتتان را نیز انجام دهید.
• محتوایتان را خوانا بنویسید، H1,H2و ....می بایست به درستی نوشته شوند و تیتر های جذاب بنویسید. در سر تیتر ها کلمات کلیدی و مترادف آن ها استفاده شود.
• در آخر برای محتوای خود عکس های یونیک قرار دهید و در زمان مناسب آن را در سایت انتشار دهید.
نکته: موارد بالا خلاصه ای از آموزش های تولید محتوای سئو شده می باشند. اما اگر بخواهید این علم را کاملتر بیاموزید می بایست حتما در کلاس ها شرکت کنید.

نکات مهم در تولید محتوای سئو شده


برای تولید محتوا با اصول علم بهینه سازی می بایست برخی نکات را مد نظر قرار دهید. در واقع نوشتن یک متن سئو شده نیازمند رعایت نکات و قواعدی است تا بیشترین تاثیر را بر روی سایت بگذارد. در زیر مهم ترین نکات در تولید یک محتوای سئو شده را شرح داده ایم:
• تیتر های فوق العاده جذاب
تیتر هایی که برای زیر شاخه های محتوایتان استفاده می کنید می بایست بسیار جذاب باشند. بهتر است که تیتر ها کوتاه و پر مفهوم باشند. در واقع هر تیتری که شما در بالای پاراگراف هایتان قرار می دهید باید به گونه ای جذاب باشد که خواننده را ترغیب به خواندن آن پاراگراف کند.


• یونیک بودن


محتوایتان می بایست صد درصد یونیک باشد. یونیک بودن محتوا به این معناست که نباید آن را از سایت ها و منابع دیگر کپی کنید. در واقع شما می بایست منابع دیگر را به خوبی بخوانید و برداشت خود را بنویسید. اگر این الگو را رعایت کنید محتواهایتان کاملا یونیک خواهند بود.
• نداشتن غلط املایی
وقتی محتوا را تولید کردید دو الی سه بار از روی آن بخوانید و مطمئن شوید که هیچگونه اشتباه تایپی و غلط املایی ندارد.


• خوانا بودن محتوا


محتوای شما می بایست برای خواننده قابل فهم باشد و باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا محتوای خوانا تولید کنید. یک محتوای خوانا محتوایی است که مفهوم هر پاراگراف آن را بتوان در یک جمله خلاصه کرد. اگر محتوایتان چنین ویژگی ای ندارد می توان گفت که طبق اصول سئو خوانا و قابل فهم نیست و ممکن است مورد توجه کاربران قرار نگیرد.

برای آموزش دیدن علم سئو چگونه اقدام کنیم؟


علم سئو و بهینه سازی سایت علم نسبتا پیچیده ای است، اما اگر برای یادگیری آن زمان بگذارید می توانید در مدت زمان کوتاهی آن را بیاموزید. برای آموزش دیدن علم بهینه سازی سایت می توانید به مراکز مختلفی رجوع کنید.
در حال حاضر در سراسر کشور مراکز و موسسات زیادی وجود دارند که به آموزش این علم می پردازند. شما می توانید به این مراکز رجوع کنید و علم بهینه سازی سایت را به خوبی آموزش ببینید.
سعی کنید برای یادگیری این علم پیچیده و جذاب به مراکز معتبر رجوع کنید و از اساتید شناخته شده و کاردان کمک بگیرید. اگر وقت حضور در کلاس های آموزشی را ندارید می توانید در دوره های آنلاین شرکت کنید. در بستر اینترنت فیلم های آموزشی زیادی در این خصوص وجود دارند که می توانید به صورت رایگان از آن ها نیز استفاده کنید.

آموزش سئو در کرج


اگر از جمله افرادی هستید که قصد دارید به تازگی سایت خود را راه اندازی کنید بهتر است قبل از این کار ابتدا علم سئو را آموزش ببینید و برای آن وقت بگذارید. چنانچه برای یادگیری این علم به مرکز یا موسسه ای رجوع کردید پس از اتمام دوره آموزشی حتما اقدام به تولید محتوا کنید. سعی کنید مباحثی را که در این کلاس ها آموزش دیده اید بر روی محتواهای خود پیاده سازی کنید.
سپس محتواهایی را که تولید کردید یک دور بخوانید و معایب آن ها را بیابید. حال دوباره شروع به تولید محتوا کنید و در محتوای جدید آن معایب را برطرف کنید. در نهایت می توان نتیجه گیری کرد که آموزش علم بهینه سازی کار سختی نیست و اگر برای آن وقت بگذارید می توانید به یک سئو کار فوق حرفه ای تبدیل شوید.

هزینه آموزش علم سئو


مسلما اگر بخواهید در کلاس های آموزشی بهینه سازی سایت شرکت کنید می بایست هزینه مشخصی را به اساتید و مراکزی که این کار را انجام می دهند بپردازید. ما نمی توانیم هیچ هزینه دقیقی را برای آموزش علم بهینه سازی وبسایت در نظر بگیریم. در واقع هر استاد و مدرسی هزینه آموزش متغیری دارد.
هر چقدر که مدرس شما فرد با سابقه تر و کاردان تری باشد مسلما مباحث مهم تری را به شما آموزش خواهد داد و به این ترتیب هزینه آموزش او نیز بالاتر خواهد بود. اگر می خواهید این علم را به طور کامل آموزش ببینید و از آن نتیجه خوبی به دست بیاورید بهتر است در کلاس های بهترین اساتید شرکت کنید.
علم بهینه سازی به قدری پیچیده می باشد که افراد تازه کار و بی تجربه نمی توانند آن را به خوبی به شما آموزش دهند. توجه داشته باشید که اگر هزینه کافی برای این کار را در اختیار ندارید هیچ جای نگرانی نیست و بازهم نباید در کلاس های نامعتبر شرکت کنید. در این صورت می توانید از مربی خود بخواهید که برابر همان هزینه برخی نکات مهم را به شما آموزش دهد.
همیشه این اصل را به خود یاد آوری کنید که یک ساعت شرکت در کلاس اساتید کاردان در حوضه سئو بهتر از روز ها شرکت در کلاس های آموزشی بیهوده است.

مدت زمان مورد نیاز برای آموزش علم سئو


شما برای اینکه بتوانید علم بهینه سازی سایت و سئو را به خوبی آموزش ببینید می بایست برای آن وقت بگذارید و صبر و حوصله فراوانی به خرج دهید.
اگر بتوانید تمام تمرکز خود را بر روی آموزش این علم بگذارید و دقت فراوانی به خرج بدهید می توانید در یک مدت زمان کوتاه ما بین سه تا شش ماه آن را به طور کامل بیاموزید.
اگر وقت این کار را ندارید سعی کنید حداقل یک هفته در روز برای آموزش آن وقت بگذارید. به طور کلی آموزش علم بهینه سازی می تواند تا شش ماه زمان ببرد و در این مدت زمان شما می توانید یک محتوا نویس حرفه ای و ماهر شوید.

کلا آخر


از توضیحات بالا نتیجه گیری می کنیم که سئو برای پیشرفت سایت و بیشتر شدن بازدید آن بسیار موثر خواهد بود. شما می توانید علم بهینه سازی را در مراکز معتبر آموزش ببینید و در تولید محتوای سایت خود از این علم استفاده کنید.
این علم در سال ۱۹۹۰میلادی اختراع شده است و هم اکنون توسط تمام مدیران سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • سعید ابراهیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی